Podnikanie s propagačnými videami – na čo sa pripraviť?

Ak radi točíte a poprípade aj fotíte, je len otázkou času kedy začnete zvažovať, že s týmto svojim koníčkom privyrobíte aj nejaké tie peniaze navyše. Prvou z možností je natáčanie svadieb, stužkových slávností, alebo podobných akcií. Ak sa však vydáte cestou propagačných videí, mali by ste dopredu vedieť niekoľko drobností, ktoré môžu vaše podnikanie ovplyvniť veľmi negatívnym spôsobom.

kamera
 
Nezabudnite na zmluvu !
 
V praxi to býva tak, že každý chce ušetriť, ako sa len dá. Preto nie je ničím neobvyklým, uzatvárať čisto slovné dohody, bez akejkoľvek písomnej zmluvy a následného vystavenia faktúry. Na takýto prístup si však dajte obrovský pozor. Pri prvom stretnutí s vašim zákazníkom, môže pôsobiť všetko priam ideálne. V zápätí sa však začne dátum výroby posúvať, po nej príde milión pripomienok stále dokola a vy prichádzate o svoj čas a hlavne peniaze. Preto si každý uzatvorený „obchod“ dopredu potvrďte aj písomne. Stačí uzavrieť zmluvu o dielo, alebo inú formu písomnej dohody, pri ktorej nepotrebujete overenie notárom. Pokiaľ ale chcete ozajstnú istotu, že s vami vaši zákazníci nevybabrú, notár nie je zlým riešením. Nezabudnite na to, aby bola zmluva spísaná správne, obsahovala všetky potrebné informácie, pečiatky a podpisy. Pokiaľ nie ste v tejto oblasti zbehlí, nie je na škodu navštíviť právnika, alebo iného skúseného človeka.
 
Stanovte si presný čas natáčania
 
Ak sa so svojim zákazníkom dohodnete na konkrétnom dátume, kedy prídete jeho propagačné video vyrobiť, nezabudnite si dopredu a písomne stanoviť aj presný čas natáčania. V inom prípade sa vám môže veľmi jednoducho stať, že na dané miesto budete musieť prísť aj desaťkrát.

objektiv
 
Schválenie a finálna verzia videa
 
Ak sa chcete vyhnúť situácii, kedy budete propagačné video prerábať do nemoty, stanovte si konkrétne podmienky dopredu, napríklad ako súčasť zmluvy. Dohodnite sa napríklad na jednej verzii, ku ktorej vám vaši zákazníci pošlú konečné  pripomienky. Po opravení všetkého čo chceli, už ďalšie úpravy nebudú prichádzať do úvahy.

Podnikanie s propagačnými videami – na čo sa pripraviť?
5 (100%)3