Spoločnosť Google dostala ďalšiu pokutu pre reklamu vo výške 50 miliónov eur

Regulátor povedal, že sa domnieva, že ľudia neboli dostatočne informovaní o tom, ako spoločnosť Google zhromaždila údaje na prispôsobenie reklamy. Vo vyhlásení spoločnosť uviedla, že "skúma rozhodnutie" určuje ďalšie kroky.
Sťažnosti boli podané v máji 2018 dvoma skupinami ochrany osobných údajov: noyb a La Quadrature du Net (LQDN).

google

Prvá sťažnosť podľa nového nariadenia EÚ o všeobecnej ochrane údajov (GDPR) bola podaná 25. mája 2018, v deň nadobudnutia účinnosti právnych predpisov.
Skupiny, ktoré tvrdili, že spoločnosť nemala platný právny základ na spracovanie údajov používateľov na prispôsobenie reklamy, ako to vyžaduje mandát GDPR.
Napriek tomu, že európske sídlo spoločnosti Google je v Írsku, rozhodlo sa medzi orgánmi, že prípad bude riešený francúzskym regulátorom údajov, pretože írsky watchdog nemal "rozhodovacie právomoci" nad svojim operačným systémom Android a jeho službami.

Nedostatok transparentnosti
Regulátor uviedol, že spoločnosť nezískala jasný súhlas s procesom spracovávania údajov, pretože "základné informácie" boli "rozoslané vo viacerých dokumentoch".
"Príslušné informácie sú prístupné len niekoľko krokov, čo znamená niekedy až päť alebo šesť akcií," povedal regulátor.

Žiadny platný súhlas
Navyše, regulačný orgán povedal, že spoločnosť Google nedokázala získať platný právny základ na spracovanie údajov používateľov.
"Informácie o operáciách spracovania personalizácie reklám sú zriedené v niekoľkých dokumentoch a neumožňujú užívateľovi vedieť o ich rozsahu," uviedol.
Povedal, že možnosť prispôsobiť reklamy bola "predbežne zaškrtnutá" pri vytváraní účtu, ktorý nerešpektoval pravidlá GDPR.

vyhledávač

"Užívateľ plne súhlasí so všetkými procesmi spracovania, ktoré vyhľadávač vykonal na základe tohto súhlasu (personalizácia reklám, rozpoznávanie reči atď.).
"GDPR však stanovuje, že súhlas je" špecifický "iba vtedy, ak je daný súhlas zreteľne pre každý účel."
Vo vyhlásení spoločnosť uviedla: "Ľudia očakávajú od nás vysokú úroveň transparentnosti a kontroly. Sme hlboko odhodlaní splniť tieto očakávania a požiadavky súhlasu GDPR."

Spoločnosť Google dostala ďalšiu pokutu pre reklamu vo výške 50 miliónov eur
2 (40%)4