Stačí na to tak málo

Trápi vás akné?
Uchmatnite si všetky sýtočervené, oranžové a žlté plody, pretože sú bohaté na betakarotén. Telo ho premení na vitamín A, ktorý sa postará o zníženie tvorby kožného mazu. Hľadajte aj zelenú listovú zeleninu – obsahuje vitamín B6, ktorý vysušuje mastnú pleť a minimalizuje opuchy, vďaka čomu sa vyrážky nenafúknu do hrozivých rozmerov.středomořská kuchyně.jpg
Ďalšie zdroje:
betakarotén: kukurica, čerešne, melóny, marhule, zeler, paprika vitamín B6: melasa, pšeničné otruby a klíčky
Trápi vás suchá pokožka?
Podmienkou premeny púšte na oázu je veľa vody a potraviny bohaté na zdravé tuky ako avokádo či olivový olej (udržiavajú bunkové steny pevné a zabraňujú stratám vody). Nemenej dôležité sú citrusy a kivi. Nachádza sa v nich draslík, ktorý reguluje hospodárenie tela s tekutinami. Vašu pozornosť si zaslúži aj kapusta so svojou sírou, pretože chráni pleť pred vysušením a podráždením.
Ďalšie zdroje
zdravé tuky: ryby, orechy, ľanový olej , draslík: karfiol, sušené marhule, síra: šošovica, hovädzie mäso, ružičkový kel
Trápi vás unavená pleť?
Únava nie je večná. Vaša pokožka získa žiarivú a jasnú farbu, ak zlepšíte jej zásobovanie vitamínom A. So žiadosťou o dodávky áčka sa obráťte na zeleninu oranžovej a zelenej farby. Oplatí sa investovať aj do sójových výrobkov a sladkých zemiakov – topinamburov, lebo prekypujú rastlinnými estrogénmi, ktoré udržiavajú pleť pružnú.akné.jpg
Ďalšie zdroje
vitamín A: rybí tuk, vnútornosti, plnotučné mliečne výrobky fytoestrogény: sója, sezamové semená, ražné otruby
Trápi vás rosacea?
Chronické zápalové ochorenie pleti zmiernia „upokojujúce“ potraviny, napríklad uhorky či sladké drievko. Neobchádzajte ani orientálne korenie kurkumu – za povšimnutie stojí jej zložka kurkumín, ktorá tlmí zápaly. Rovnakou schopnosťou sa preslávili aj omega-3 mastné kyseliny v rybách a chlorofyl v „zelených potravinách“ (mladý jačmeň a Chlorella).
Ďalšie zdroje
omega-3 mastné kyseliny: rybí tuk, losos, pstruh, makrela, tuniak, treščia pečeň chlorofyl: lucerna
Trápia vás pigmentové škvrny?
Slnko si skúša výtvarné zručnosti na všetkých nechránených tvárach. Jeho „umelecké“ stopy najlepšie zahladia potraviny s obsahom silných antioxidantov ako tmavá čokoláda, brokolica a granátové jablko. Túto sezónu sa však nedajte nachytať! Používajte ochranné krémy a varte si zelený čaj – chráni pred spálením a zabraňuje vzniku rakoviny kože.
Ďalšie zdroje
antioxidanty: olej z hroznových jadierok, obilné klíčky, paraorechy, tekvicové semená, mak, červená paprika, paradajky.